niedziela, 29 stycznia 2017

Wskaźnik starcia zębów wg Smitha i Kinghta

    Starcie patologiczne zębów polega na  nadmiernym ścieraniu tkanek twardych zęba. Prostą  klasyfikacją określająca nasilenie starcia zębów jest klasyfikacja zaproponowana przez Smitha i Kinghta. Nasilenie utraty tkanek zęba określane jest na podstawie badania klinicznego, każdy ząb można przyporządkować do jednego z czterech stopni utraty tkanek:

0 - brak zmian,
1 - powierzchniowe starcie szkliwa,
2 - starcie szkliwa i zębiny do 50 % powierzchni korony zęba,
3 - utrata  powyżej 50% tkanek twardych (szkliwa i zębiny) korony zęba.

3 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o zęby to raz na jakiś czas warto jest tez zrobić rentgen. Od siebie mogę wam polecić tę klinikę https://cmp.med.pl/zakres-uslug/diagnostyka-obrazowa/. Sam juz parę razy robiłem tam zdjęcie zębów i na prawdę jestem zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis, w ostatnim czasie leczyłem próchnicę w gabinecie https://modent-lomza.pl/ i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wyjaśnienie klasyfikacji starcia zębów według Smitha i Kinghta. To istotne narzędzie diagnostyczne dla stomatologów, które pomaga ocenić stopień utraty tkanek zęba

    OdpowiedzUsuń